آثارسوء بیکاری درکشور ازنظرنماینده مجلس
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آثارسوء بیکاری درکشور ازنظرنماینده مجلس
نوشته شده در پنج شنبه 10 اسفند 1398
بازدید : 312
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
آثارسوء بیکاری درکشور ازنظرنماینده مجلس
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص بیکاری و آثارو تبعات آن در جامعه گفت:یکی از بزرگترین چالش های پیش رو مسئولین و نمایندگان مجلس و بخصوص خانواده ها ،بیکاری است و این معضل تنها با توجه جدی به بخش تولید حل شدنی است.
"محسن علیمردانی" در گفت وگو با اکونیوز با بیان مطلب فوق افزود:یکی از اساسی ترین عواملی که به معضل بیکاری در جامعه دامن زده است و جوانان را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است،ضعف مدیریتی و سیاست گذاری غلط در کشور می باشد.

کشیده شدن جوانان به سمت شغل های کاذب در جامعه
وی در ادامه گفت: بیکاری در میان جوانان به نحوی شده است که بسیاری از جوانان کشور و استان به دلیل بیکاری و عدم اشتغال مناسب مجبور شده اند به سوی کارهای کاذب کشیده شوند و درصد بزهکاری در جامعه افزایش یابد،و این موضوع دلیلی شده است تا آمار واقعی از بیکاری در جامعه به دست نیاید و روز به روز بیکاری در جامعه بیشتر و حرکت به سمت اشغال کاذب شدیدتر احساس شود.

فرار مغز ها یکی از آثار سوء، بیکاری در کشور
علیمردانی با اشاره به آثار منفی بیکاری در جامعه خاطر نشان کرد:فرار مغزها وخروج نخبگان و اندیشمندان از کشور از آثارمنفی بیکاری در جامعه می باشد . همین نخبگان و اندیشمندان هستند که جامعه ی فردا را می سازند و اگر شغلی متناسب با تحصیلات نداشته باشند ،با تبلیغات گسترده ای که غرب در این زمینه دارد متاسفانه به کشور های دیگر کشیده می شوند و این مو ضوع برای ایران بسیار گران تمام خواهد شد.

توجه به تولید و کاهش وابستگی به غرب
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه افزود:یکی از راه هایی که می تواند به این معضل پایان داد توجه به بخش تولید و کاهش وابستگی به واردات می باشد، تلاش به سمت خودکفایی وافزایش صادرات محصولات ساخت  ایران به کشور های دیگر از جمله این عوامل می باشد  به صورت کلی می توان گفت باافزایش کارخانه ها و سپردن برخی کارها به بخش خصوصی و تمرکز جوانان در کارخانه ها و شرکت های صنعتی می توان در کاهش بیکاری در جامعه تاثیر گذار بود.

کشاورزی یک فرصت است برای جامعه
وی گفت:همانطور که کشور ایران ضرفیت های بسیار خوبی از لحاظ کشت دارد و دارای چهار فصل زیبا در سال می باشد .در شهرستان ها اگر کشاورزی را به عنوان یک فرصت نگاه کنیمو به آن بها دهیم  و با تبلیغات در خصوص کار در بخش کشاورزی نه تنها بر خیل عظیمی از جوانان جویای کارشغل ایجاد کردیم بلکه  به فکر آیندگان کشور نیز بوده ایم  و یکی از مهمترین آثار مثبت این طرح جلوگیری از مهاجرت های روستایی ها  به شهر خواهد بود.

جلوگیری از قاچاق در کشور
علیمردانی در ادامه گفت:قاچاق یکی از مفاسد اقتصادی در جامعه می باشد که نه تنها به چرخه ی اقتصاد کشور خلل وارد می کند بلکه جوانان کشور را به جای روی آوردن به شغل های پایدار و مورد نیاز کشور به سمت جرایم و هزاران آسیب اجتماعی دیگر در جامعه می کشاند اگر جلوی قاچاق در جامعه گرفته شود می توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل نمود.

وی در پایان گفت:تمام موارد فوق می تواند ،چالش و مشکلات بیکاری که در حال حاضر گریبان گیر جامعه شده است را تا حدی کم کند  وجوانان را به سمت اشتغال پایدار و اصولی سوق داد.

 




:: برچسب‌ها: بیکاری , آثار , محسن , علیمردانی ,



مطالب مرتبط با این پست
.